Колеги имам следния проблем,първа степен на вентилатора се включва на по висока температура от нормалното,стрелката отива над 90 градуса,а до онзи ден никога не е минавала чертата на 90.Релето за първа степен (това в купето)работи,резистора не е прекъснат,термостата е ок.Може ли датчика на термостата да дава грешка .Втора степен на вентилатора работи.Колата е 1461,6t.s с климатик
Известие
Collapse
No announcement yet.
Въпрос за първа степен на вентилатора
Collapse
X
-
Колега по темата е писано много използвай търсачката.Неказваш и при колко над 90 градуса се включва вентилатора.Така както си написал би трябвало всичко да ти е наред.
Ще се опитам да обясна как работи охладителната система:
Системата се състои от вентилатор / с една или две перки в зависимост от модела на колата/; датчик забит на термостата с три извода /един за таблото и два за ЕКУ-то/; 2 релета /за първа и втора степен на вентилатора/;1 резистор за първа степен.
Как работи - при достигане на определена температура /92 градуса/ , подадена от датчика ЕКУ-то затваря релето за първа степен,което затваря следната верига:
Плюса на Акумулатора - Мотора на вентилатора/R2/- Резистора за 1 степен - Реле 1 /изводи 30-87/ - Маса.
Ако температурата продължава да се вдига - на базата сигнал от датчика на термостата, ЕКУ-то пуска перката да се върти по-бързо като затваря следната верига:
Плюса на акумулатора - Мотора на вентилатора - Реле 2 - Маса.
Климата къде се намесва
Електрическата час се състои от един датчик за налягане с 4 степени.Когато налягането в системата на климатика достигне дадена стойност,се подава сигнал към ЕКУ-то и то затваря реле 1. При по голямо налягане се затваря веригата през реле 2/бързата степен/. Това се случва напълно независимо от това каква е температурата на двигателя. Затова при включен климатик може да се види перката да се върти, а стрелката на таблото да не е мръднала.Alfa Romeo 146 TS 16v 1999г.
Comment